تحقق بیش از ۲۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری قبض‌های میلیونی در انتظار مشترکان بد مصرف برق قیمت جدید کوییک پلاس اتوماتیک اعلام شد + جدول (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) ارز ترجیحی شکر حذف شد | گرانی در انتظار شکر؟ فراخوان گمرک برای جاماندگان فعال‌سازی موبایل مسافری توزیع تایر با ارائه ضمانت‌نامه تولیدکنندگان سردرگمی سهامداران در بلاتکلیفی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) طلای ۱۸ عیار در مشهد نسبت به دیروز گرانتر شد + جزئیات (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) نظر کارشناسان بازار‌های مالی درباره وضعیت بازار‌ها با توجه به انتخابات پیش رو + نمودار بانوان مشهدی چگونه می‌توانند وام خوداشتغالی خیاطی دریافت کنند؟ قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال امروز | کاهش اندک حباب سکه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) واردات تمام مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است | آیفون ۱۳ دیگر ترخیص نمی‌شود از رهن ۷۰۰ میلیونی تا اجاره ۲۰ میلیونی آپارتمان در کوی امیرالمومنین مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) آدرس اشتباهی حمایت از تولید | درس‌هایی از تئوری رشد آدام اسمیت ممنوعیت فروش پرواز‌های چارتری لغو شد؟ تعاونی مسکن کارگران به طور جدی در دستور کار است کلاهبرداری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی با ترفند پیش فروش خودرو یک بانک خصوصی دیگر تعیین‌تکلیف می‌شود ثبات نسبی بازار ارز با وجود ۷ شوک سیاسی در یک سال اخیر پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | روند نزولی قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟ پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | آیا بازار سهام صعودی می‌ماند؟ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از سایت بانک مرکزی حذف شد توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در مشهد امروز و فردا هم ادامه دارد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) بورس سبز، اما کم‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نامه نماینده مردم مشهد در مجلس به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به زنان شاغل پرداخت شود افزایش مصرف برق هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کشور
سرخط خبرها

تکلیف تازه برای وزارت صمت| تامین سیمان و فولاد برای یک میلیون واحد مسکن ملی

  • کد خبر: ۱۵۸۶۵۹
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
  • ۱
تکلیف تازه برای وزارت صمت| تامین سیمان و فولاد برای یک میلیون واحد مسکن ملی
وزارت صمت مکلف شد برای یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن سیمان و فولاد را در بازه زمانی یک دوازدهم به وزارت راه‌وشهرسازی تحویل دهد و پس از آن به انبوه‌سازان و سازندگان تخصیص داده شود.

به گزارش شهرآرانیوز، ششمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد و بنابر اعلام مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در این جلسه، تأمین سیمان و فولاد، انشعابات، اعطای تسهیلات بانکی، واگذاری اراضی دستگاه‌ها و بازرسی از استان‌ها کم‌کار و موارد دیگر تکالیفی مقرر شد.

وزیر راه و شهرسازی آخرین وضعیت "طرح نهضت ملی" را اینگونه توضیح داد:

واگذاری زمین به ۱۳۶ هزار متقاضی برای ساخت مسکن همچنین نیرو‌های مسلح ۱۵۰ هزار واحد را در دستور کار خود برای ساخت دارد و ۵۶۰ هزار واحد در قالب انبوه سازی در حال ساخت است.

در خصوص مسکن روستایی هم ۳۷۰ هزار واحد در دستور کار قرار گرفته که ۱۷۰ هزار واحد در آستانه تحویل است؛ در حوزه بافت‌های فرسوده هم با برنامه‌ریزی انجام شده نوسازی ۲۰۰ هزار واحد در حال اجراست که عملیات اجرایی ۷۰ هزار واحد آن آغاز شده است.

پیگیری برای صدور اسناد رسمی و جایگزینی آن برای صدور اسناد عادی در معاملات مسکن در دستور کار قرار گرفت همچنین ۲۷ شهر ساحلی به ویژه در نوار جنوبی کشور با رویکرد اقتصاد دریا‌محور در دستور کار قرار گرفته است و مقرر شد شهرک‌های جدید تامین شود.

طبق قانون جهش تولید باید ۲۰ ٪ تسهیلات بانک‌ها به بخش مسکن اختصاص یابد و طبق تاکید رئیس جمهور باید همه بانک‌ها به این قانون عمل کنند به جز بانک‌های دارای تراز منفی که مقرر شد با حضور رئیس سازمان برنامه وبودجه، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی روش‌های تامین مالی جدید در این خصوص طراحی شود.

صدور مجوز تامین زیرساخت‌ها از جمله آب و برق هم از منابع داخلی و صندوق ملی مسکن ارائه شد و وزارت نیرو مکلف شد که زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن را تامین کند.

یکی از موضوعات مهمی که در این جلسه بررسی شد، مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و فولاد بود که یکی از مولفه‌های اصلی قیمت ساخت به شمار می‌رود در این بخش وزیر صمت مکلف شد برای یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن سیمان و فولاد را در بازه زمانی یک دوازدهم به وزارت راه‌وشهرسازی تحویل دهد و پس از آن به انبوه‌سازان و سازندگان تخصیص داده شود.

۲۹ هزار هکتار اراضی تاکنون تامین شده که این اراضی در قالب الحاق به محدوده‌ها بوده است. در حوزه تخصیص اراضی، برخی از دستگاه‌ها عملکرد خوبی داشته‌اند که در حال حاضر ۴ هزار و ۹۰۰ هکتار الحاق شده و مقرر شد به دستگاه‌های کم‌کار نامه زده شود و زمین‌های باقی مانده تخصیص یابد همچنین مصوبه‌های قبلی در این خصوص هم باید پیگیری شود.

قرار است بازرسی مشترکی بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور در ۱۰ استانی که عملکرد پایینی داشته‌اند صورت گیرد و ارزیابی عملکرد پایین استان‌ها و چرایی کم کار بودن آن‌ها مشخص شود و مکانیزم‌های تشویقی و تنبیهی در این خصوص گذاشته شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
0
0
مقاوم سازی کدوم مقاوم سازی ؟ با میلگرد شاخه ای 500 هزار تومان چجوری میشه مقاوم سازی و خونه ساخت چرا هیچ مسئولی جوابگو نیست ؟ مردم و این همه جوون مجرد و بیکار چ گناهی کردن ؟ چخبره قیمت میلگرد و اهن الات طی این چن ماه دوبرابر شده در صورتی ک هنوز هیچ وامی پرداخت نشده بعد گذشت یک سالو نیم از تصویب وام 200 میلیونی ، الان چجوری میشه خونه ساخت با این اوضاع گرونی میلگرد و مصالح ؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->